SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

SEO Raporu Nedir? SEO Raporu Nasıl Hazırlanır?

SEO Rapor Hizmeti Almak İçin SEO Danışmanına Başvurun!

SEO çalışmalarını bugün yapıp yarın sonuç alamayacağınızı biliyorsunuzdur. Özellikle başlangıçta SEO çalışmalarından sonuç alınması için sabırlı olmak gerekir. Bu süreç 1.5-2 ay kadar sürebilir. SEO raporlama web sitesinin nasıl performans gösterdiğini, müşterilerinizin web sitenizde ne kadar vakit geçirdiğini ve hedeflerinize ne derece ulaştığınızı ayrıntılı bir şekilde gösterir. Dolayısıyla SEO raporlaması yaparak stratejilerinizde ne kadar başarılı olduğunuzu anlamanız mümkündür.

SEO raporu oluşturmak için kullanılan bazı SEO araçları vardır. Google Analytics, en çok tercih edilen SEO analiz aracıdır. Bir SEO uzmanı olarak SEO çalışmaları yürüttüğünüz web sitesi ile ilgili dönüşler almanızı sağlar. SEO raporu ile ilgili kısa bir giriş yaptığımıza göre SEO raporu nasıl hazırlanır, SEO raporları oluşturmak için nelere ihtiyaç vardır gibi sorulara yanıt sunabiliriz.

SEO Raporu Nasıl Hazırlanır? SEO Raporlamasında Hangi Bilgilere Yer Verilir?

Sonuçlarını bilmeden SEO stratejileri yürütürseniz eksik kaldığınız noktaları ya da özellikle üzerinde çalışmanız gereken durumları bilemez, dolayısıyla da yatırımlarınızın dönüşünü alamazsınız. Eğer büyümeyi hedefliyor ve sektörünüzün dijitaldeki en önemli temsilcisi olmayı istiyorsanız SEO analiz aracı ile SEO raporlaması yapmanız gerekmektedir. Çünkü SEO, bir planlama işlemidir. Düzenli SEO raporu aldığınızda ve SEO raporları oluşturmak için metriklerinizi incelediğinizde işletmenizi daha iyi bir konuma getirmeniz kolaylaşacaktır. Peki, SEO raporu nasıl hazırlanır, SEO raporunda hangi kriterler yer alır? İşte, yanıtı:

KPI, Key Performance Indicator (Anahtar Performans Göstergesi): SEO raporları oluşturmak için bir hedef belirlenmiş olması gerekir. SEO rapor hizmeti kapsamında yer alan anahtar performans göstergesi için örnek olarak;

  • Bir şirket için 1 ay içinde 500 satış yapmak, 

  • Bir eğitim kurumu için 1 ay içinde 100 öğrenci kazanmak gibi amaçlardan söz edebiliriz.

Organik Trafik: Web sitenize gelen ziyaretçilerin diğer aylara kıyasla ne kadar arttığını veya azaldığını SEO raporu ile gözlemleyebilirsiniz. SEO raporu her ne kadar müşterinin iş türüne ve sektörüne bağlı olsa da her işletme için farklı müşteri grupları olduğu için organik trafiğin takip edilmesi, SEO raporlamasının temel amacıdır.

SEO Çalışmalarının Başarısı: Web sitenizin teknik SEO açısından ne derece başarılı olduğunu analiz etmeniz, SEO raporunun tamamlanmasında önemli bir kriterdir. Oluşturduğunuz SEO raporu örneğinden sonra web sitesinin çalışmasında eksik gördüğünüz kısımları düzeltebilmeniz mümkündür. 

Backlink: SEO raporları oluşturmak için sitenize trafik çekebileceğiniz bağlantıları incelemeniz, çok önemlidir. Çünkü geri bağlantılar, organik trafik sağlayabilmeniz açısından oldukça etkili bir bileşendir. 

Sıralama: SEO raporu nasıl hazırlanır diye merak ediyorsanız SEO raporunun olmazsa olmazı kriterlerden birinin de SEO raporu olduğunu söyleyebiliriz. Google’daki sıralamanızın diğer aylara kıyasladığınızda daha iyi bir konumda olması, sizin mevcut başarınızı gösterecektir. Bu yüzden Google sıralaması, SEO raporlamanın en önemli unsurudur. 

SEO Raporları Oluşturmak İçin Neye İhtiyacınız Var?

SEO raporları oluşturmak için sorumluluğunu üstlendiğiniz web sitesinin sektörü, veri analizi deneyiminiz, SEO bilginiz ve tercih edilen raporlama formatının türü, SEO raporlamasına harcayacağınız sürede belirleyici bir kriterdir. Kullandığınız SEO analiz aracından elde ettiğiniz sonuçların, herkes tarafından kolay kullanılabilen ve okunabilen bir formatta raporlanması gerekmektedir. 

SEO Raporlaması Yapın Müşterilerinizi Memnun Edin!

SEO raporlaması yaparken her zaman müşterilerinizle etkileşim halinde olmanız gerekiyor. Hatta mümkünse SEO rapor örneği üzerinden önceden müşteriye bilgi verilmesini ve bilgilendirilmesini tavsiye ederiz. Çünkü müşteriyi SEO konusunda bilgilendirmeden SEO raporu gönderirseniz muhtemelen size çok fazla soru soracak ve iş yükünüzü iki katına çıkaracaklardır. 

Eğer SEO raporlama hizmetinizi daha uzun sürede tamamlamamak için sunduğunuz SEO hizmetleri, geliştirdiğiniz SEO stratejileri ve genel sonuçlar ile ilgili bir bilgilendirici bir konuşma veya eğitim verirseniz SEO raporlama sürecinin sizin için de daha kolay geçtiğini fark edebilirsiniz. 

[widget-133]

Yorum Yap