SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Sağlık Sektöründe Sosyal Medya Kullanımı

Sağlık Sektöründe Sosyal Medya Paylaşımları Nasıl Planlanmalı? 

Sağlık sektörü, özellikle son yıllarda sosyal medya üzerinde fazla revaçta olan sektörlerden biridir. Sağlık turizminin ülkemizde öne çıkmasından sonra, sağlık sektörünün sosyal medya üzerinde yaptığı çalışmalar da dönüşüm göstermeye başladı. Bir tedavi öncesi sosyal medya üzerinde yapılan araştırmaların içerikleri de genişlemeye başladı. Yani insanlar, doktorlarını da tedavi işlemlerini de sosyal medya üzerinden araştıyor. Özellikle estetikle ilgili işlemlerin öncesini ve sonrasını merak eden sosyal medya kullanıcıları, sağlık sektöründe sosyal medya çalışmalarını da şekillendiriyor.

Sosyal medya ve sağlık, yan yana geldiklerinde bambaşka iki kavramı ifade ediyorlar. Sağlığın sosyal medya üzerinde bu kadar etki yaratması esasen tahmin edilmeyecek bir durum yaratıyor. Hal böyle olunca, sağlık sektörü paylaşımları nasıl olmalı sorusu gündeme geliyor. Merak edenler için sağlık sektöründe sosyal medya kullanımı nasıl oluyor, nelere dikkat edilmesi gerekiyor konularını detaylarıyla ele alalım.

Sağlık Sektöründe Sosyal Medya Nasıl Yönetiliyor?

Sosyal medya çalışmalarını titizlikle yürütmek, takipçilerin çoğalması ve olumlu dönüşümlerin sağlanması açısından önemli konulardan biridir. Özel hastanelerde sosyal medya kullanımı doğru bir şekilde yürütülürse, kuruma gelecek hastalar hangi hizmetleri alacaklarını detaylı olarak görebilirler.

Kliniklerde sosyal medya kullanımı ve yönetimi ise işlemlerin öncesini ve sonrasını gösteriyor, alınacak hizmetin yararlarından bahsediyor, işlem hakkında kısa bilgiler verilmesi sağlanıyor. Hal böyle olunca sağlık ihtiyacı için klinik araştıran kişiler, akıllarındaki tüm soru işaretlerine yanıt bulabiliyor.

Sağlık sektöründe sosyal medya, sadece işlemleri açıklayan bir misyonda değildir, aynı zamanda hastaların doktorlarını da bulabildikleri bir mecradır. Doktor hesapları kaliteli şekilde yönetilirse kişiler bu hesapları takip eder ve hastalıkları sonlanana kadar da bu etkileşimi sürdürürler. Hatta hastalıkları nüksederse tekrardan doktor arayışına girmek zorunda kalmazlar. Ayrıca birbirinden faydalı ve yeni bilgiyi de bu hesaplardan öğrenebilirler. Sağlık sektörü paylaşımları bu yüzden oldukça önemlidir. Sağlık sektöründe sosyal medya yönetimi yapmak istiyorsanız bu detayları çok iyi bilmeniz gerekir. 

Sağlık Sektöründe Sosyal Medya Yönetimi Yapmak İçin Bunları Uygulayın!

Hastanelerde sosyal medya kullanımı kadar özel muayenehanelerde ve kliniklerde sosyal medya kullanımı da çok büyük bir önem arz eder. Eğer doğru stratejiler izlemezseniz, sağlık sektöründeki rakipleriniz arasında görünmez olabilirsiniz. İnsanlar doktora ya da bilgiye ihtiyaç duyduklarında sizin hesaplarınızdan bu bilgiyi edinsinler ve başka hastanelerin ya da kliniklerin içeriklerine yönelmesinler istiyorsanız hastanelerde sosyal medya kullanımı ve kliniklerde sosyal medya kullanımı ile ilgili bu ayrıntılara dikkat edebilirsiniz:

  • Hedef Kitlenizi Analiz Edin!

İnsanlar kurumunuzun sosyal medya hesaplarını neden takip etmeliler? Sağlık sektöründe sosyal medya çalışmaları neden yapılıyor ve kimler sizin rakiplerinizi takip ediyor, biliyor musunuz? Sosyal medya ve sağlık sektörü, şu an mükemmel bir iş birliği içinde. Dolayısıyla sosyal medya üzerinden kliniğinize ziyaretçi çekmek için uygulayabileceğiniz pek çok yöntem var. Örneğin estetik operasyon geçirmek isteyen kişilere hizmet eden bir klinikseniz, işlemin detaylarını anlattığınız, acı verip vermediğinden bahsettiğiniz kısa bilgi postları işe yarayabilir. Ayrıca yanlış bilgiler vermekten kaçınmak, her konunun doğru yönlerine eğilmek de imajınız açısından önemli bir detay olacaktır. 

  • Sağlık Sektöründeki Yasaları Dinleyin!

Sağlık sektöründe sosyal medya kullanımı, belirli kurallar dahilinde yapılmalıdır. Bu kuralları bilirseniz firmanızı ve sosyal hesaplarınızı cezalardan koruyabilirsiniz. Yasalara bağlı kalmanız bu noktada çok önemlidir. Örneğin hastalardan izin almadan görüntülerini paylaşmanız yasal olarak ceza gerektiren durumlardan biridir. Birçok işlem görüntüsü de yasaklar kapsamındadır. Ayrıca görsellerde çıplaklık unsuru da bulunmamalıdır. Dijital reklam çalışmalarınızın onay alabilmesi için kurallara uymanız gerekiyor. Sağlık sektöründe sosyal medya yönetiminin önemi, esas bu konuda kendini gösteriyor. 

  • Çalışmalarınıza Yaratıcılık Katın!

Sizin gibi sağlık sektöründe yer alan çok sayıda hesap var. Sağlık sektörü paylaşımları konusunda ne kadar öncü olursanız o kadar avantajlı durumlar yaratırsınız. Dikkat çekici içerikler her zaman daha fazla beğeni alır ve etkileşime sahip olur. Ancak burada dikkat edilmesi gereken husus; yaratıcı olacaksınız diye sağlık sektörünü zedeleyecek davranışlarda bulunmamak!

  • Soruları Hızlı Yanıtlayın!

Kliniklerde sosyal medya kullanımı, soruların yanıtlanması açısından da önemlidir. Her ne kadar sağlıkta yüz yüze teşhis önemli olsa da insanların merak ettikleri soruları kibar bir dille ve genelleyerek yanıtlar vermeniz, yanıltıcı bilgiler vermekten kaçınmanız ve detaylı açıklamalar yapmanız gereklidir. 

Sosyal Medya ve Sağlık Konusu Hassas Bir Denge!

Sağlık sektörü paylaşımları için dikkat etmeniz gereken konularda kendinize zaman vermeyi ihmal etmeyin. Yapacağınız paylaşımlar hatalı olduğunda sonuçları, maddi ve manevi anlamda ağır olabilir ve belki de geri dönüşü olmayabilir. İşte bu yüzden sağlık gibi hassas bir konuda aceleci olmamanızı tavsiye ediyoruz.

Çalışmalarınızı büyük bir titizlikle yürüttüğünüzde, karşınıza gelebilecek olumsuzlukları da kolayca halledebileceğinizi unutmayın. Hastaların ve takipçilerin meraklarını giderdiğinizde ve doğru paylaşımlarla hesabınızı desteklediğinizde ilerlemenizin çok daha kolay olduğunu fark edebilirsiniz. Eğer sağlık sektöründe sosyal medya kullanımına ilişkin aklınıza takılan soru işaretleri varsa dilediğiniz SEO Akademi’yi arayarak sosyal medya danışmanlarımızdan destek alabilirsiniz.

[widget-134]

Yorum Yap