- Konu Başlıkları
- Sosyal Medya Görseli Oluştururken Nelere Dikkat Etmelisiniz?
- Sosyal Medya İçin Görsel Nasıl Hazırlanmalı?
- Mutlaka Bir Stratejiniz Olsun!
- Marka Tutarlılığı Yaratın
- Profesyonel Bir Fotoğrafçıyla Çalışın
- Mutlaka Bir Tema Seçin
- Izgarayı Hedef Alın
- Görsel İçerik Hazırlamak Sandığınız Kadar da Basit Bir İş Değil…
Sosyal Medya Görseli Oluştururken Nelere Dikkat Etmelisiniz?
Sosyal medya görseli oluştururken dikkat edilmesi gerekenleri, sosyal medyayı kullanım amacınıza göre değerlendirmek daha doğru. Eğer sosyal medya hesaplarını bir şirket adına yürütüyorsanız sosyal medya görselinin daha stratejik bir yaklaşıma sahip olması gerekiyor. Yani sosyal medya görselinin, kullanıcıların görmek istediği yanıtları sunması daha önemli hale geliyor.
Eğer bireysel kullanım sağlarken sosyal medya için görsel nasıl hazırlanmalı diyorsanız da sizler için ilgi çekici ve merak uyandırıcı sosyal medya görseli hazırlamanın püf noktalarına değineceğiz. Elbette söz konusu işletmeler olduğunda sosyal medya görseli oluştururken dikkat edilmesi gerekenler, daha da önemli oluyor. Bu yüzden rekabette geride kalan taraf olmamanız için şimdi sizlere önemli ipuçları paylaşacağız.
Sosyal Medya İçin Görsel Nasıl Hazırlanmalı?
İşletmeler için Facebook, Instagram, Youtube, Twitter ve LinkedIn gibi platformlar, potansiyel müşterilerle iletişim kurmak için mükemmel alanlardır. Marka bilinirliğini artırmak, yeni müşteriler edinmek, müşteri sadakati oluşturmak ve güvenilir bir imaj yaratmak için sosyal medyada aktif olmak önemlidir. Ayrıca her geçen gün biraz daha artan yoğun rekabette bir adım önde olmak, herkesin en büyük hayalidir. Peki, sosyal medya için görsel nasıl hazırlanmalı, nelere dikkat edilmeli?
Mutlaka Bir Stratejiniz Olsun!
Sosyal medya görseli oluştururken dikkat edilmesi gerekenlerden ilki, strateji oluşturmaktır. Yani, siz bu fotoğrafı niçin paylaşıyorsunuz? Amacınız ne, hedefiniz kim? Sosyal medya görseli oluşturan markaların amacı genellikle daha çok takipçi kazanmak ve akışta öne çıkmaktır. Elbette bu sizin firmanız için geçerli olacak diye bir şey yok. Stratejinizi, markanız doğrultusunda kendiniz belirleyebilirsiniz.
Marka Tutarlılığı Yaratın
Sosyal medya için görsel nasıl hazırlanmalı diyorsanız sizlere önemle üstünde durmanız gereken ikinci adım olarak markanızın değerlerinden uzaklaşmamayı söyleyebiliriz. Markanızın tarzı eğlenceli ve renkliyse oluşturduğunuz sosyal medya görseli de bu konseptte olmalıdır. Buna şöyle bir örnek verebiliriz. Şimdi bir takım elbise markasını bir de spor giyim markasını düşünün. Genellikle takım elbise reklamlarında güzel giyinmiş erkek modellerin mümkün olduğunca az hareketle kıyafetlerini öne çıkardıklarını görürüz. Spor giyim markalarında ise mankenler olabildiğince canlı, renkli ve fit bir görünümdedir. Aynı strateji, sosyal medya görseli için de geçerlidir. Baskın renklerinizden, temanızdan ve genel havanızdan uzaklaşmamanız, çok önemlidir.
Profesyonel Bir Fotoğrafçıyla Çalışın
Sosyal medya görseli oluştururken dikkat edilmesi gerekenlerden en önemlisine geldik. Firmanız için bir sosyal medya görseli oluşturuyorsanız bunu asla telefon kamerasıyla ya da amatör çekimlerle yapmayın. Kullanıcıda prestijli bir imaj bırakmak istiyorsanız mutlaka profesyonel bir fotoğrafçıdan destek alın. Işık kalitesi, eşit dağılım, temiz ve net çizgiler gibi detayların üzerinde durun.
Mutlaka Bir Tema Seçin
Çekici Instagram gönderileri yaratmak istiyorsanız sosyal medya görseli oluşturma aşamasına geçmeden önce mutlaka bir tema ve mizansen üzerinde yoğunlaşın. Ana fikir belirlemeden rastgele çekimler yapmak, hedef kitlenizle bağdaşmayacak projeler oluşturmanıza neden olabilir. Bu noktada sosyal medya görseli oluştururken dikkat etmeniz gerekenlerden bir diğeri, odak noktanınızı belirleyip hedef kitlenizin görmek istediği mesajlara yoğunlaşmaktır.
Izgarayı Hedef Alın
Sosyal medya için görsel nasıl hazırlanmalı başlığı altında sunabileceğimiz pek çok madde var. Ancak biz, size en çok faydası dokunacak 5 kriteri seçtik. Bunlardan sonuncusu da amatör çekimlerde kullanabileceğiniz ve ideal fotoğraf karesini yakalayabileceğiniz ızgara kuralı. Zaten pek çok akıllı telefonun kamerasında ızgara bulunuyor. Bu tekniği kullandığınızda ürününüzü, odak noktaya alarak çekim yaptığınızda kusursuz bir açı yakalayabilmeniz mümkün.
Görsel İçerik Hazırlamak Sandığınız Kadar da Basit Bir İş Değil…
“Bir fotoğraf paylaşmak ne kadar zor olabilir ki?” dediğinizi duyar gibiyiz. Genel olarak insanlarda görsel pazarlamanın veya sosyal medya fotoğrafçılığının oldukça basitleştirildiği bir düşünce yapısı hakim. Zaten akıllı telefonlar var, bir tuşla fotoğraf çekilebilir, mantığı, bu işin çalışma düzenine aslında çok uzak.
Çünkü sosyal medya görseli, hiçbir amaç olmadan çekilen bir fotoğraf değildir. Sosyal medya görselinin bir mesajı, bir amacı, bir hedef kitlesi vardır. Bu görsel potansiyel müşterilerin satın alma duygusunu harekete geçirir ve onlarda marka bilinci oluşturur. Bu yüzden sosyal medya görseli oluştururken dikkat edilmesi gerekenleri aklınızdan çıkarmamanızı tavsiye ediyoruz.
[widget-134]