SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

“Sosyal Medya Uzmanı Olmak İstiyorum!”

Sosyal Medya Uzmanı Olmak İsteyenler İçin Öneriler – Yepyeni Bir Kariyer İnşa Edin!

Sosyal medya uzmanı olmak, hemen hemen herkesin hayali olmaya başladı. Özellikle de rahat çalışma koşulları, freelance iş imkanı ve farklı sektörlerde çalışabilme fırsatı sunması, sosyal medya uzmanlığını daha ilgi çekici bir iş kolu haline getirdi. Genellikle dijital pazarlama, kurumsal iletişim veya halkla ilişkiler departmanlarında çalışan kişilerin yoğun olarak ilgi gösterdiği sosyal medya uzmanlığı, halihazırda meslek seçimi yapmamış öğrencilerin de yakın markajında.

Elbette sosyal medya uzmanı olmak istiyorum diyen ve bu mesleğe her geçen biraz daha ilgi gösteren kişileri anlamak, pek de zor değil. Bildiğiniz gibi insanlar, her zamankinden daha fazla çevrim içi durumda ve artık neredeyse sosyal medya hesabı olmayan insan yok. Sosyal medyayı kullanan birçok insan olduğuna göre işletmeler bu insanlara ulaşabilmenin yollarını aramak, dolayısıyla da sosyal medya uzmanı desteğine ihtiyaç duymak zorundadır. Peki sosyal medya uzmanı olmak istiyorum diyen birinin neler yapması gerekir? Gelin, birlikte bakalım.

Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar? 

Sosyal medya yönetimi yapmak, kulağa oldukça basit gelebiliyor ancak bu görevin oldukça karmaşık olduğunu söylesek pek de yanlış olmaz. Sosyal medya uzmanlığı, genellikle bir şirketin profilinde yeni paylaşımlar yapmanın ötesinde çok sayıda görevi içerir. Dolayısıyla sosyal medya uzmanı ne iş yapar, sorusuna yanıt verirken tüm bu görevleri göz önünde bulundurmak gerekir. 

Sosyal medya uzmanı, bir şirket için genel sosyal medya varlığını ve kişiliğini oluşturmaktan sorumludur. Marka bilinirliği oluştururlar, çeşitli sitelerdeki insanlarla etkileşim kurarlar ve şirket, kuruluş veya ajans için olumlu, iyi karşılanan bir imaj yaratırlar. Genel stratejiyi tanımlamaktan farklı kanallarda aktif olarak gönderiler yayınlamaya kadar her şeyi yaparlar. Ayrıca metrikleri izler, roller atar ve kullanıcı etkileşimleri için hedefler oluştururlar.

Ancak bir sosyal medya uzmanı olmak isteyen bir kişinin sorumluluk alanında öncelikli olarak sosyal medya platformlarının oluşturulması, yayınlanması ve izlenmesi vardır. Bu, gönderileri planlamayı, farklı kanallar için metin yazmayı ve platformlar için içerik oluşturmak üzere çalışanlarla iş birliği yapmayı içerebilir.

Sosyal Medya Uzmanı Olmak İçin Gerekenler Nelerdir?

Sosyal medya uzmanı olmak istiyorum, diyorsunuz ancak hangi özelliklere sahip olmanız gerektiğinden emin değil misiniz? Sosyal medya uzmanı olmak ve mesleğin temel niteliklerini karşılamak için gereken bazı özel beceriler vardır. Bunların birçoğu dijital pazarlama için gereken becerilerin sosyal medyaya uyarlanmış halleridir. Dolayısıyla sık sık karşılaşmak dijital pazarlamadan sosyal medya uzmanlığına geçişlerle mümkündür.

Genel olarak iyi bir sosyal medya uzmanı olmak, yaratıcı düşünceyi analitik bir zihinle harmanlayabilmek ve bunu insan merkezli bir tavırla karşı tarafa sunmakla ilgilidir. İnsanlarla iletişim kurmanın ve etkileşimleri teşvik etmenin yeni, ilginç ve orijinal yollarını bulmanız gerektiğinden, yaratıcılık bu kariyer için önemlidir. Sadece bir sosyal medya şablonu üzerinde çalışamazsınız, rekabette öne çıkan benzersiz gönderiler ve stratejiler bulabilmeniz gerekir. Sosyal medyada milyarlarca insan ve dikkatlerini çekmek için yarışan sayısız şirket var. Biraz yaratıcılık olmadan öne çıkamazsınız.

Bir sosyal medya uzmanı olmak için aynı zamanda esnekliğe ve bilinmezliklere karşı rahatlığa da ihtiyacınız var. Her günün tahmin edilebilir olduğu bir işi tercih ediyorsanız bu kariyer size göre değildir. Ancak günlük olarak yeni zorluklar getiren bir pozisyon istiyorsanız, sosyal medya uzmanı olarak başarılar kazanabilirsiniz.

Sosyal Medya Uzmanı Olmak İçin Hangi Eğitimler Gereklidir?

Sosyal medya uzmanı olmak için neler yapmalı diyorsanız ilk olarak eğitim almanızın gerekli olduğunu söyleyebiliriz. Sosyal medya uzmanı olmak için belirli bir yol yoktur ancak çoğu işveren en az lisans derecesine sahip bir adayı tercih edecektir. Bazı pozisyonlar için bir önlisans derecesi yeterli olabilirken bir yüksek lisans derecesi iş seçeneklerinize ve kazanç potansiyelinize katkıda bulunabilir. Ancak yine de bunlar şart değildir.

Mezuniyet dereceniz ne olursa olsun, eğitiminiz bir şekilde pazarlama, iletişim, işletme, teknoloji ve halkla ilişkileri içermelidir. Ayrıca akademik kariyerinizin dışında alabileceğiniz sosyal medya uzmanlığı kursları ve sertifika programları da kariyerinize büyük oranda katkı sağlayacaktır. Özellikle güvenilir kurumlar ve uzmanlardan alacağınız bir sosyal medya eğitimi kariyerinize oldukça güçlü adımlarla başlamanızı destekleyecektir.

Sosyal Medya Uzmanı Olmak İçin Neler Yapmalı? – Sosyal Medya Uzmanı Olmak İstiyorum Diyorsanız…

Sosyal medya uzmanı olmak isteyenler için öneriler verirken sadece geleneksel yöntemlere bağlı kalmak yanlış olur. Çünkü sosyal medya uzmanlığının büyük bir bölümü pratiktir. Bu nedenle sosyal medyada kendi markanızı yaratmak için yapabileceğiniz her hamle size yeni bilgiler ve büyük bir deneyim getirecektir.

Günümüzde yeni takipçilere ulaşmak ve etkileşim almak isteyen çok sayıda sosyal medya kanalı kendilerini ilgi çekici bir nişte tanımlayarak kullanıcıların merakını uyandıracak gönderiler paylaşıyor. Siz de kendinize uzmanlığınızı gösterebileceğiniz bir alan seçin ve paylaşımlarla yeni takipçilere ulaşmayın. Ardından ulaştığınız takipçi sayısını sektörünüzle alakalı markalardan reklam alabilmek için birer fırsata çevirmeyi deneyin. Eminiz ki kendi markanızı oluşturmaya çalışacağınız bu süreç sosyal medya uzmanı olmak için çıkacağınız yolda size pek çok kazanım sağlayacaktır.

[widget-134]

Yorum Yap