- Konu Başlıkları
- Dünyada Bilinen Ünlü Markaların Logoları ve Anlamları
- Sevilen Ünlü Markaların Logoları
- Amazon
- Wikipedia
- Apple
- Ünlü Markaların Logoları ve Anlamları Size Fikir Verebilir!
Dünyada Bilinen Ünlü Markaların Logoları ve Anlamları
Siz de ünlü markaların logoları hakkında detayları öğrenmek istiyor musunuz? Bu logoların oluşturulma ve seçilme süreçlerini merak ediyor, “neden bu logoyu kullanmışlar” diye soruyor musunuz? Eğer siz de bu konuyu merak ediyorsanız ve logoların anlamları üzerine bilgiler edinmek istiyorsanız sizin için ünlü markaların logoları ve anlamları hakkında hazırladığımız yazıyı okumaya devam edebilirsiniz.
Ünlü markaların logoları üzerinde kullanılan şekiller ve renkler, kişilerin firma ve ürün hakkındaki algısı üzerinde etkiler yaratır. Özellikle logoların renkleri rastgele seçilmez ve psikolojide bir anlam ifade eder. Logoların renkleri kişiler üzerinde olumlu veya olumsuz psikolojik etkiler gösterdiğinden dolayı asla atlanmaması gereken bir konudur.
Kırmızı psikolojide gücü, tehlikeyi çağrıştırır. Gıda sektöründe iştah arttırıcı olduğu için de sıklıkla tercih edilir. Yeşil sakinliğin ve doğallığın rengidir, güven uyandırdığından dolayı bankalar tarafından tercih edilir. Mavi, sakinliğin ve huzurun rengidir. Siyah asalet ve prestiji ifade eder. Genellikle kurumsal firmalar tarafından tercih edilir. Sarı, zenginliği simgeler ve bunun gibi pek çok bilgi, markaların logolarını yaratma süreçlerinde fazlasıyla etki sahibidir.
Sevilen Ünlü Markaların Logoları
Pazarlama ve dijital pazarlama serüvenlerinin önemli oyuncuları olan ünlü markalar seçtikleri logolarla bazen şaşırtıyor bazen de ilgi uyandırıyor. Kişisel olarak kimimizin sevdiği, kimimizinse hiç beğenmediği ve basit bulduğu ünlü markaların logoları aslında belirli stratejiler sonucu oluşuyor. İşte o ünlü markalardan bazıları ve logolarının anlamları:
Amazon
Amazon logosu, özellikle internet kullanıcıları tarafından büyük merak konusu. En iyi alışveriş sitelerinden biri olan Amazon’un logosuna ilk bakıldığında gülümseme işareti gibi bir sembol görünse de sarı renkli bir ok sembolü fark ediliyor. Hem renk hem de sembol açısından alt anlamlar taşıyan logoda ok işareti A harfinden başlayıp Z harfini işaret ediyor. Amazon logosu, bu sembol ve renk seçimiyle A’dan Z’ye ürün çeşitliliğini sembolize ediyor.
Wikipedia
İnternette araştırma yapmayı sevenler Wikipedia logosu hakkında kendilerince çıkarımda bulunabilirler ya da logonun anlamını merak edebilirler. O halde Wikipedia’nın logosundan ve ifade ettiklerinden biraz bahsedelim. Logoya baktığımızda dünya şekli üzerinde farklı alfabelerden harfler ve bir de Latin alfabesindeki karşılığı olan W harfi görülür. Wikipedia bu logosuyla bize çok dilliliği ifade ediyor.
Google logosu çok renkli bir tasarıma sahiptir. Burada 4 ana renk, ikincil bir renkle bölünür. Google’ın bize söylemek istediği, kurallara göre oynamadığıdır ve aynı zamanda sembolü kaba bir hale sokmadan eğlenceli bir şekle sokabileceğini göstermek istemiştir.
Facebook ismini “paper facebooks”tan alır. Bu form ABD üniversitelerinde okulların öğrencilerine, öğretmenlere ve çalışanlara doldurttuğu, onları tanıtan bir formdur. Facebook uygulaması da 2004’te Harvard Üniversitesi öğrencisi Mark Zuckerberg tarafından oluşturulur. Öncelikle üniversite öğrencilerini kapsayan bu ağ daha sonra bütün ülkeye ve ardından diğer ülkelere yayılmıştır. Mavi renk zemin üzerine oluşturulan logosu da yalın ve dikkat çekici özellik taşımaktadır. Sonsuzluk, bilgelik ve güven anlamı taşıyan logo süslü olmaması ve akılda kalıcılığı ile dikkat çeker.
Logonun tasarımcısı Cole Rise, Instagram için oluşturduğu ilk logo tasarımı App Store kriterlerine uymadığı için tasarımını geliştirdi ve günümüzde kullanılan logo ortaya çıktı.
Pinterest logosu da yine merak edilen ünlü markaların logoları arasındadır. İnsanların internet üzerinden istedikleri resimleri toplamak ve çevrimiçi ilan tahtasında tutturmak için kullandıkları popüler site Pinterest’in logosundaki “P” harfine tutturulmuş gizli bir iğne görüntüsüne sahip.
Apple
Apple logosu üzerinde oldukça merak uyandıran bir ısırılmış elma yer alıyor. Bu konu hakkında çeşitli fikirler ortaya atılsa da elmanın cinselliği ve Adem ve Havva’nın kopardıkları yasak meyveyi temsil ettiği söyleniyor. Böylece logonun ilk tasarımlarından biri olan gökkuşağı rengi de anlam kazanıyor.
Ünlü Markaların Logoları ve Anlamları Size Fikir Verebilir!
Bazı ünlü markaların logoları sizin için anlamsız gibi görünse de psikolojide farklı etkileri olabiliyor. Özellikle logoların renkleri, ifade ettikleri psikolojik etkilerle anlam kazanıyor. Logoların anlamları böylesine derinlik gösterebiliyorken anlamsız logolardan kaçınmaya çalışın.
Renklerin insanlar üzerinde oluşturduğu psikolojik etki, yaratılmak istenen etki doğrultusunda logolarda kullanıldığında da başarılı oluyor. Siz de yeni kuracağınız markalarınız için renklerin gücünden ve psikolojik etkilerinden yararlanabilirsiniz.
[widget-147]