SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Temel Meta Etiketleri Nasıl Kullanılır? SEO'ya Katkıları Nelerdir?

Meta Etiketleri Ne İşe Yarar? – İlk İzlenimde Güçlü Bir Etki Bırakın!

Meta etiketler, arama motorlarının web sitenizi hangi arama sonuçlarında ve nasıl göstereceğine dair bilgiler içeren kodlardır. Meta etiketler her web sayfasında bulunur ve HTML kodunda görünür. Web sitenizin Google sıralamasını etkileyen önemli bir bileşendir. Aslında temel meta etiketlerini, bir hikayenin kapağı gibi düşünebilirsiniz.

Nasıl kitap kapağı, size içerikle ilgili fikir veriyor ve sizi satın almaya ya da almamaya teşvik ediyorsa meta etiketleri kullanımı da bu mantıkla çalışır. Ya da aynı şekilde ürün etiketleri de meta etiketlerle benzer hedeflere sahiptir.  Kullanıcılar, meta etiketlerini yalnızca HTML’de görebilir, SERP’lerde görünen meta description’dır. Şimdi konunun daha iyi anlaşılabilmesi için temel meta etiketleri nelerdir, meta etiketler nasıl kullanılır ve meta etiketleri ne işe yarar gibi soruları detaylı bir şekilde açıklayacağız.

Temel Meta Etiketleri Nelerdir?

Temel meta etiketleri; başlık etiketleri ve meta açıklamalardır. Bu iki unsuru, diğer yazılarımızda açıkladık. Dilerseniz göz atabilirsiniz. Başlık etiketleri, SERP’lerde karşılaştığımız web sayfasının başlığıdır. Meta açıklamalar ise başlığın hemen altında, kullanıcılara web sitesinde ne anlatıldığına dair bilgi veren ve snippet kısmında kullanılan ifadelerdir.

Başlık etiketleri;

<html>

            <head>

                         <title>Örnek Başlık</title> 

            </head>

</html> şeklinde görünür.

Meta Etiketleri Kullanımının SEO’ya Etkileri Nelerdir?

Bir web sitesinde kullanılan meta etiketlerini incelemek için klavyenizden CTRL + U tuşlarına basabilirsiniz. Temel meta etiketlerinde anahtar kelimelerin öne çıkarılması, özgün meta açıklamalarına sahip olunması ve markanın öne çıkarılması, SEO çalışmalarınızın başarısını iyileştirir. Sayfanızdaki içerikleri, doğru bir şekilde tanımlayabilmenizi sağlayan temel meta etiketleri ile Google’da daha üst sıralara çıkabilmeniz ve daha çok sayıda kullanıcıya hitap edebilmeniz mümkün.

Meta Etiketler Nasıl Kullanılır?

Meta etiketleri ne işe yarar sorusunu açıkladıktan sonra şimdi de meta etiketleri kullanımına değinebiliriz. HTML’nize temel meta etiketlerini eklerken şu noktaları mutlaka göz önünde bulundurmanız gerekiyor.

  • Anahtar Kelimeler: HTML meta etiketleriniz, odak anahtar kelimeleri içeriyorsa hem görünürlüğünüz hem de organik trafiğiniz artar. Google alaka düzeyine göre sizi üst sıraya çıkararak web sitenize güvenilirlik kazandırır.

  • CTA (Call to Action) Oluşturun: SEO meta etiketlerinde amacımızın tıklama almak olduğunu düşündüğümüzde kullanıcıları harekete geçirecek bir butonun ne kadar önemli olduğunu daha kolay fark edebilirsiniz. CTA oluşturarak hedefinize ulaşmak için kullanıcıları teşvik etmiş olursunuz.

Meta Etiketlerle Kullanıcılara Ulaşın!

Meta etiketler, web sitenizde etkileşimi artırmanın ve kullanıcıların web sitenizi ziyaret etmesini sağlamanın anahtarıdır. Meta etiketlerinde ne kadar özgün olur, ne kadar anahtar kelimeye yoğunlaşırsanız o kadar çok potansiyel ziyaretçiyle karşılaşırsınız.

Google sıralamasında rakiplerinizin önüne geçer, marka imajınızı güçlendirirsiniz. Temel meta etiketleri ile web sitenizi geliştirmek için mükemmel fırsatlar yaratır, dijital dünyada var olmak için yeni yollar keşfedersiniz. Dolayısıyla kısa sürede hedefinize ulaşırsınız.

[widget-133]

Yorum Yap