SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

SEO Rekabet Analizi Ne Gibi Avantajlar Sağlar?

Bildiğiniz üzere SEO’da ilk sıraya yerleşmek değil, ilk sırada kalıcı olmak önemli. Çünkü istikrarlı bir şekilde SEO çalışmaları yapıldığında kısa bir süre içerisinde hedeflenen sıralamaya gelmek mümkün. Ancak sektörünüzdeki rakiplerinize rağmen o sırayı korumak, çok daha zor bir süreç.

Bu noktada Google’da geri planda kalmamak adına SEO rakip analizi yapmanız ve içeriklerinizi optimize etmeniz gerekir. Eğer SEO çalışmalarınızdan başarı sağladığınızda SEO’da rakip analizi yapmaya son verirseniz başarınızın çok da kalıcı olmayacağını söylememiz gerekiyor. SEO, bir kerelik bir çalışma değil. SEO çalışmalarınızla başarıya ulaşmak istiyorsanız SEO rakip analizine, anahtar kelime rekabet analizine ve stratejilerinize istikrarlı bir şekilde devam etmeniz gerekir.

SEO Rakip Analizi İhmal Edilmemeli!

Daha iyi sonuçlar elde etmek ve rakiplerinizi geride bırakmak için her zaman yapabileceğiniz bir yenilik vardır. Bu yenilikleri geliştirebilmeniz içinse SEO rakip analizi ve anahtar kelime rekabet analizi yapmaya ihtiyacınız vardır. SEO rekabet analizinin neden önemli olduğuna bir de şu araştırmayı kaynak vererek değinelim. Web sayfalarının yaklaşık %90’lık bir kısmı aslında Google’dan organik trafik almıyor. Bu demek oluyor ki Google’ın sıralama kriterlerine uyan web siteleri yalnızca %10’luk kısımda yer alıyor. Yani 10 siteden 9’u SEO’da rakip analizi yapmadığı, doğru SEO stratejileri geliştirmediği için Google’da unutulanlar arasına yerleşiyor. 

SEO Rakip Analizi Ne Zaman Yapılmalı?

SEO rekabet analizi, arama motoru algoritmalarında değişiklik meydana geldiğinde, sektörünüzde yeni rakipler belirdiğinde veya sıralamalarda aşağılara düşüldüğünde yapılmaktadır. Dijital dünyada sürekli bir yarışın içinde olduğunuzu unutmayın. Siz gelişime ara verdiğinizde rakipleriniz, bunu fırsat bilmekte ve SEO çalışmaları ile sizi bir adım daha geriye düşürmektedir. 

SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Rakip analizi raporu oluşturmak, SEO rekabet analizinin en önemli adımıdır. Rakip analizi raporu oluştururken Ubersuggest ücretsiz SEO rakip aracını kullanabilirsiniz. İçerik fikirleri bölümüne, firmanızı ve sektörünüzü ifade eden bir anahtar kelime girerek sıralanan bağlantıların ve URL’lerin listesini çıkarabilirsiniz. Elbette tek kelime üzerinde SEO rakip analizi yapmak, sizi yanıltabilir. Aynı adımları birden fazla kelime üzerinde oluşturmalısınız. Her seferinde karşınıza çıkan 10 ila 20 siteyi not edebilirsiniz. Ücretsiz SEO rakip aracının size sunduğu seçenekler yeterli gelmiyorsa Ahrefs ücretli SEO rekabet site analiz aracını da kullanabilirsiniz.

SEO rakip analizi nasıl yapılır sorusunun ikinci adımında, rakip web sitelerinin nasıl içerikler oluşturduğunu ve hangi anahtar kelimeleri kullandığını inceleyebilirsiniz. Anahtar kelime rekabet analizi yapmak için Ahrefs aracının Content Gap özelliğini kullanabilirsiniz. 

SEO’da rakip analizinin bir diğer adımı olarak backlinkleri inceleyebilirsiniz. Geri bağlantı sayısı, bağlantılı sitelerin etki alanı yetkisi ve alaka düzeyini analiz ederek benzer bir strateji oluşturabilirsiniz. Rakiplerinizin backlink oluşturma konusunda neler yaptığını keşfetmeniz, sizin de Google sıralamanızı artırıcı stratejiler geliştirmenizi sağlayacaktır.

SEO rakip analizinin son adımı olarak bir içerik planı oluşturabilir, içerik fikirlerinizi belirli bir listeye ekleyebilirsiniz. Yeni içerik yayınladıktan ve eskileri optimize ettikten sonra web sitenizin gelişimini izleyebilir, böylece yaptığınız çalışmalarda zamandan tasarruf edebilirsiniz.

Rakip Analizi Raporu ile Geliştirmeniz Gereken Noktaları Fark Edebilirsiniz

SEO, dışarıdan oldukça karmaşık bir düzendeymiş gibi gelebilir. Ancak SEO’nun çalışma mantığını çözdükten sonra Google’ın sayfanızı daha etkili bir şekilde taramasını sağlayabilirsiniz. Özetleyecek olursak mevcut eksiklerinizi giderebilmek ve kullanıcı deneyiminizi iyileştirebilmek için SEO rakip analizi yapmanız çok önemlidir. 

Bir SEO uzmanı olarak sürekli rakiplerinizin web sitelerinin mobil versiyonlarını, site hızını, içeriklerini, anahtar kelime yoğunluğunu ve backlinklerini incelemeniz gerekir. Üstelik bu SEO rakip analizi, sizin gelişiminiz ve kendi sitenizin arama sonuçlarında daha iyi performans alması açısından da değerli oldukça değerli bir deneyim olacaktır.  

[widget-133]

Yorum Yap