SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Google SERP Nedir? SERP Analizi Nasıl Yapılır?

Google SERP Analizi ile İlgili Merak Ettiğiniz Tüm Detaylar

Belli bir kelime veya kelime öbeği karşısında arama motorlarının sunduğu sonuç sayfasına SERP denir. SERP açılımı, Search Engine Results Page yani arama motoru sonuç sayfasıdır. Arama motorları sorgu yapılan kelimeyle ilgili olarak hiç sonuç üretmeyebilir ya da alakalı milyonlarca içeriği kullanıcıların karşısına çıkarabilir.

Google SERP, web sayfasının başlığını, sayfa URL’sini, sayfa içeriğinin kısa bir açıklamasını ve web sitesinde ilgi çekici yerleri içerir. SERP’te sıralama, genellikle en faydalı içeriklere göre belirlenir, aşağı inildikçe içerikler aranan kelimeyle daha az alakalı hale gelir. Dolayısıyla SERP’te üst sıralarda çıkmak önemlidir, işte bu yüzden de SEO çalışmaları yürütülür. 

SERP Analizi Nedir? SERP Analizi Nasıl Yapılır?

Bilgiye anında ulaşabilmemize imkan sağlayan arama motorlarının sonuçları nasıl nitelendirdiğini ve ölçtüğünü anlamak için yaptığımız tüm işlemlere SERP analizi diyoruz. SERP analizi yapmamızın temel sebebi, Google’da üst sıralarda çıkan web sitelerinin bu kadar iyi bir konumda olmak için hangi stratejileri geliştirdiğini anlamak ve rekabete katılmak. SERP analizi nedir sorunuzu yanıtladığımıza göre şimdi gelelim, SERP analizine. 

  • Anahtar Kelime Araştırması: SERP analizi yaparken ilk adım olarak hangi anahtar kelimeleri hedeflediğinize karar vermeniz gerekiyor. Hizmet ve ürünlerinizle ilgili, sektörünüzü tanıtan, şirketinize atıfta bulunan anahtar kelimelerin listesini yapabilirsiniz.

  • Arama Hedefi: Google SERP analizi yaparken bir sonraki adımınız aramanızın amacını belirlemek. İlk adımda oluşturduğunuz anahtar kelimeleri inceleyip bu aramaları yapan bir kullanıcının hedeflerini anlamaya çalışın. Kullanıcının zihnindeki düşünceyi anladıktan sonra SEO metriklerini gözden geçirin ve SEO stratejilerinizi iyileştirin.

  • Rakip Analizi: SERP analizi nasıl yapılır sorusunun bir diğer önemli yanıtı ise rakiplerinize kıyasla nasıl bir konumda olduğunuzu anlamanız. Güçlü rakipleriniz varsa ve sektörde liderliği hedefliyorlarsa sayfalarınızı, diğer sayfaların üstüne çıkarmak için yeni SEO stratejileri geliştirin ve içeriklerinizi güncelleyin.

  • Özel Anahtar Kelimeler: Google SERP nedir, sorusunu cevaplarken Google’ın milyonlarca içeriği aynı anda sunabileceğine değinmiştik. İşte bu milyonlarca içeriğin arasında web sitenizin kaybolmamasını istiyorsanız rakiplerinizin kullanmadığı, uzun kuyruklu ve spesifik anahtar kelimeler bulun ve daha özel arama yapan kullanıcılara ulaşın.

  • Optimizasyon: SERP rakip analizi sonucunda rakiplerinizin içeriklerinin ilgi çektiğini gözlemlediyseniz web sitenize yüklediğiniz içeriklerin kalitesini artırıp güncel içerik paylaşabilirsiniz. Böylece içeriklerinizi sürekli geliştirerek Google SERP’te daha üst sıralarda yer alma şansını yakalayabilirsiniz. 

SERP Analizi SEO’nun En Önemli Parçası!

Arama yaptığınız bir konu ile ilgili ihtiyacınız olan cevabı ilk sitede bulduğunuzda diğer web sitelerini ziyaret eder misiniz? Muhtemelen aramanızı o anda sonlandırırsınız. İnsanların ilk olarak sizin web sitenizle karşılaşmasını sağlayan ve SERP’lerde sizi üst sıralara ulaştıran bu kriterler, SEO stratejileridir. 

Eğer daha çok kişiye ulaşmak, web sitenizdeki içeriklerle tüm kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılamak istiyorsanız SEO stratejilerinizi güçlendirmeli ve Google’ın dilini çözümlemelisiniz. Unutmayın, organik sonuçlar, Google'ın karmaşık algoritması tarafından belirlenir. Google’ın algoritmalarını çözebilmek içinse SEO’dan faydalanılır. Yani SERP analizi ve SEO, birlikte ele alınmalıdır.

[widget-133]

Yorum Yap