SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Aylık Sosyal Medya Takvimi Nasıl Hazırlanır?

İçeriklerinizi Belli Bir Plan Dahilinde Oluşturun! – Sosyal Medya Takvimi

En sevdiğiniz markaların sosyal medya stratejisindeki ustalığına bakarken hiç şaşırdınız mı? Sosyal medya yönetiminin en önemli zorluklarından biri, gönderilerinizle tutarlı bir hikaye oluştururken yayın hızına ayak uydurmaktır. Bazı markaların sosyal medyada paylaşım yapma sıklığı, sosyal medya ekiplerinin ne kadar büyük olabileceğini ve iletişimlerini hala nasıl tutarlı bir şekilde sürdürdüklerini merak etmenize neden olur.

Tutarlı bir sosyal medya stratejisi geliştirmek aylık sosyal medya takvimi kullanmaktan geçer. Aksi halde markanızın sosyal medya içerikleri birbirleriyle tutarsız olacak, düzenli paylaşımlar yapabilme şansınız azalacaktır.

Sosyal Medya Ne İşe Yarar, Neden Önem Vermelisiniz?

Sosyal medya takvimi hazırlamak, sosyal medya yönetim sürecinin bazı bölümlerini düzenlemeye ve otomatikleştirmeye yardımcı olur. Bu, sosyal medya ekibinin kullanıcı katılımı, trend algılama ve fikir oluşturma gibi daha değerli görevlere konsantre olabilmesi için zaman kazandırır. Aylık sosyal medya takvimi:

  • Paylaşım hızınızı korumanızı sağlar,

  • Tutarlı bir marka hikayesi oluşturmanızı kolaylaştırır,

  • Ekibinizin uyumlu bir şekilde çalışmasına yardımcı olur,

  • Kaynaklarınızı daha verimli kullanırsınız,

  • Ölçümleme ve analize odaklanmaya vaktiniz kalır.

Aylık Sosyal Medya Takvimi Nasıl Hazırlanır? – Bunlara Dikkat Edin!

Aylık sosyal medya takviminin içerik stratejinizi yürütebilmeniz açısından ne kadar destekleyici olduğuna değindik. Şimdi sırada sosyal medya takvimi hazırlamak için dikkat etmeniz gerekenler var. 

  • Takvim Oluşturma Araçlarından Yardım Alın! – Aylık Sosyal Medya Takvimi Hazırlamak

Pek çok platformda sosyal medya takvimi hazırlamanıza yardımcı olmak için çeşitli araçlar vardır. Yine de Hootsuite, Buffer ve Sprout Social gibi araçları kullanmanız, sizin için faydalı olabilir. Bu araçların tümü, seçtiğinize pakete bağlı olarak daha fazla profile, kullanıcıya ve ekibe ölçeklendirme seçeneğiyle birlikte uygun fiyatlı temel düzey planlar sunar.

  • Hangi Platformlarda Yayın Yapacağınızı Belirleyin! – Aylık Sosyal Medya Takvimi Nasıl Hazırlanır?

Her platformun farklı bir hedef kitlesi olduğunu biliyorsunuzdur. Dolayısıyla her marka için her sosyal medya platformunun verimli olduğunu söyleyemeyiz. Bazı müşterilerinize yalnızca Facebook veya Instagram'da paylaşım yaparak da ulaşabilirsiniz. Ancak kimi işletmeler için Twitter, LinkedIn veya YouTube daha doğru bir sosyal medya pazarlama aracı olabilir. Yukarıda bahsettiğimiz sosyal medya yönetim araçları, bu platformların tümü için özellikler sunar.!

  • Pazarlama Stratejilerinizi Değerlendirin! – Aylık Sosyal Medya Takvimi

Sosyal medya pazarlama stratejiniz, ne tür gönderiler yayınlamak istediğinizi belirleyecektir. Stratejinizde ince ayar yaparken, her ay ve her platformda hangi içerikleri yayınlamak istediğinizi düşünün. Örneğin; sitenize doğrudan bağlantılar içeren satış içerikleri, Youtube videolarınızın snippet’ları, site bağlantısı içeren metin içerikleri vb. paylaşımlar için farklı stratejiler geliştirmelisiniz.

  • Paylaşım Sıklığınıza Karar Verin! – Aylık Sosyal Medya Takvimi Nasıl Hazırlanır?

Her platformda ne sıklıkta paylaşım yapacağınızı bilmek önemlidir. Bu tamamen işinize, hedef kitlenize ve stratejinize bağlı olacaktır. Bütçeniz ve ekibinizin genişliği de bu kararı etkileyebilir; daha küçük işletmeler için daha az gönderi paylaşmak bir zorunluluk olabilir. İdeal olarak B2C stratejiniz için günde 2-3, B2B stratejiniz içinse hafta 4-5 içerik paylaşmanız size olumlu geri dönüş sağlayabilir.

  • Yüksek Öncelikli İçerikleri Belirleyin! – Sosyal Medya İçerik Takvimi Nasıl Hazırlanır?

Sosyal medya takviminize eklemeniz gereken ilk şey, yüksek öncelikli gönderiler olacaktır. Bunlar, belirli etkinlikleri, kampanyaları, işletme güncellemelerini veya işletmenizle ilgili diğer yüksek değerli olayları etkili bir şekilde tanıtmak için belirli zamanlarda yayınlanması gereken gönderilerdir. Bu gönderiler her zaman her şeyden önce sosyal medya içerik takviminize girmelidir. Sonra geriye doğru çalışabilir veya diğer her şeyi boş alanlara sığdırabilirsiniz.

Planlı İlerlemek Dijital Pazarlamada Başarılı Olmak İçin Çok Önemlidir!

Sosyal medya takvimi hazırlamak, bir sosyal pazarlamacı olarak işinizi çok daha kolay hale getirir. Özellikle ay başları ve sonlarında önünüzde yığınla iş birikir ve hangisine öncelik vermeniz gerektiğini çözmeniz biraz zamanınızı alabilir. 

Eğer bir ekiple çalışıyorsanız aylık sosyal medya takvimi oluşturmak size ortak çalışma ve onay programları için zaman kazanma olanağı da verir.

Benzer şekilde bir sosyal medya ajansı ile çalışmayı düşündüğünüzde sosyal medya takvimi hazırlamak için nasıl bir strateji planladıklarını kesinlikle sormanız gerekir. 

[widget-134]

Yorum Yap