SEO Akademi Türkiye'nin En Çok Tercih Edilen SEO Kursu
Türkçe

tr

Dil Seçimi

Dil Seçimi

Sosyal Medya Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Hedeflerinizi Sosyal Medyada Rakip Analizi Yaparak Belirleyin!

Markanızın hizmet verdiği ürün ve sektör bazında çok fazla rakibiniz olabilir. Rakiplerinizin analiz çalışmalarını gerçekleştirmeniz, markanızın büyümesi açısından olumlu etkiler yaratır. Peki, sosyal medya rakip analizi nasıl yapılır, biliyor musunuz?

Sosyal medya rakip analizi çalışmalarınızla stratejilerinizi yapılandırabilir, çalışan ve çalışmayan stratejilerinizi tespit edebilirsiniz. Sosyal medyayı öylesine kullanmak, markanıza ivme kazandırmayacaktır. Büyümek ve eksik kaldığınız durumları gidermek için rekabet analizine önem vermeniz gerekir. Dilerseniz sizler için hazırlamış olduğumuz bu yazıyı okuyarak sosyal medyada rakip analizine giriş yapabilirsiniz.

İlk Olarak Rakiplerinizi Belirleyin! – Sosyal Medya Rakip Analizi

Sosyal medya rakip analizi nasıl yapılır sorusunu ele almadan önce ilk olarak rakipleri belirlemek gerekir. Kimler sektörünüzde firmanıza benzer hizmetler veriyor? Hangi markalar ürün veya hizmet konusunda sektörünüzün özelliklerini taşıyor? Sosyal medya hesaplarınızı takip eden kullanıcılar, sektörünüzden başka hangi markaları takip ediyor? Rekabet analizi yaparken bu sorular, sizi destekleyici olabilir.

Sosyal Medya Rakip Analizi 2. Adım: Markanızın Hedeflerini Belirleyin

Sosyal medyada rakip analizi yapmaya başlamadan önce kendinizi sorgulamalı, hedeflerinizi net bir şekilde belirlemelisiniz. Amacınız içerik stratejilerinizi rakiplerinizle benzer şekilde yönetmek mi yoksa takipçilerinizi artırmak mı? Belki de satışlarınızı çoğaltmak istiyorsunuzdur… İşte bu noktada, ancak tam olarak hedefinizi bilirseniz doğru bir rekabet analizi gerçekleştirebilirsiniz. 

Sosyal Medya Rakip Analizi 3. Adım: Hangi Platformda Analiz Yapacağınıza Karar Verin

Twitter’daki rakiplerinizi mi analiz etmek istiyorsunuz yoksa Instagram’daki mi? Sosyal medya analizi çalışmalarınıza başlamadan önce sosyal medya platformunu belirlemelisiniz. Her platform farklı bir algoritmayla çalıştığı için stratejilerinizi de her biri için ayrı yapmalısınız. Rakipleriniz her zaman için tüm platformlarda aktif olacak diye bir şey yok. Dolayısıyla sosyal medya rakip analizi nasıl yapılır sorusunun en önemli yanıtı, her bir platforma özgü şekilde yapılmasıdır. Rekabet analizi, rakiplerinizin hangi platformlarda daha fazla öne çıktığını gözlemlemeniz için iyi bir fırsat sunar. 

Sosyal Medya Rakip Analizi 4. Adım: Sosyal Medya Analiz Araçlarını Kullanın

Sosyal medyada rakip analizi yapmak için BoomSocial, Hootsuite, BuzzSumo gibi analiz araçlarını kullanabilirsiniz. Pratik ve hızlı bir şekilde rekabet analizi yapabilmek için sosyal medya analiz araçlarının önemini göz ardı etmemenizi öneririz. Sizin için en uygun analiz aracını seçerek sektörünüzle alakalı detaylı bir rakip analizi yapabilirsiniz. 

Sosyal Medyada Rakip Analizinin Gücünü Önemseyin!

Sosyal medya rakip analizi ile diğer firmaların takipçi sayılarını, içeriklerinin beğenilme oranlarını, haftalık paylaşım oranlarını, aktif olma durumlarını inceleyebilirsiniz. İçerik analiziyle ise paylaşım türlerini, reklam çalışmalarını, görsel ve video paylaşım oranlarını, hangi içeriklerinin daha fazla beğenildiğini analiz edebilirsiniz. Buna ek olarak marka analizi yoluyla da marka özelinde ne çalışmalar yaptıklarını ve hedef kitleyle olan iletişimlerini gözlemleyebilirsiniz.

Çalışmalarınızı Rakip Analizi Olmadan Yürütmeyin!

Sosyal medya rakip analizi çalışmalarınızı yapmanız bir hayli önemlidir. Rakiplerinizin davranışlarını bilmezseniz önlerine geçebilme ihtimaliniz azalır. Onlardan önce hamlenizi yapmak istiyorsanız ilk olarak nelerde başarılı olduklarını öğrenmeli, başarısız oldukları noktaları tespit edip kendinize göre önlemler almalısınız.

Rekabet analizi yaparken doğru adımları atabilmek için sosyal medya analiz araçları kullanmalı, bu yarışta var olduğunuzu herkese ispatlamalısınız. Her sektörde rakip markaların olacağını aklınızdan çıkarmamalı, kendinizi her daim bu rekabet ortamına hazır tutmalısınız. Adil ve iyi koşullarda sağlanan rekabetle markanızın duruşunu koruyabileceğinizi unutmayın. 

[widget-134]

Yorum Yap