- Konu Başlıkları
- Sosyal Medyada Satış Yapmak İsteyenler İçin Öneriler
- Sosyal Medyada Satış Nasıl Yapılır?
- Influencer’larla Çalışın! – Sosyal Medyadan Ürün Satışı Nasıl Yapılır?
- Sadık Müşterilerinizi Marka Savunucularına Dönüştürün! – Sosyal Medyada Satış Nasıl Yapılır?
Sosyal Medyada Satış Yapmak İsteyenler İçin Öneriler
Sosyal medya bir işletme için yalnızca marka bilinirliği ve görünürlük sağlamak adına kullanılabilecek bir araç değildir. Günümüzde sosyal medyada satış yapmak gerek bireysel kullanıcılar gerekse işletmeler için önemli bir gelir kaynağı. Araştırmalar sosyal medyanın ürün satışı ile gelir elde etmek için en iyi 5 pazarlama kanalından biri olduğunu gösteriyor.
Peki sosyal medyada satış nasıl yapılır? Sosyal medyadan ürün satmak iyi bir fikir midir? Sosyal medyadan ürün satışı ile güzel kazançlar sağlanabilir mi? Merak ettiğiniz tüm soruların yanıtı, yazımızın devamında…
Sosyal Medyada Satış Nasıl Yapılır?
Sosyal medya satış yapmak için ilk kural, hedef kitlenizin kullandığı platformları kullanmaktır. Sadece Instagram'a kaydolup müşterilerinizi bulmayı bekleyemezsiniz. İlk olarak hedef demografinize bakıp ve en aktif oldukları yerleri bulmaya çalışmanız gerekir. Bir B2B kitlesini hedefliyorsanız Linkedin iyi bir başlangıç noktası olabilir çünkü her birinin geniş bir kullanıcı tabanı vardır. Bu da gençleri hedefleyen bir sosyal medya satış stratejisinin tüm platformları kapsayacak şekilde genişlemesi gerekebileceğini gösteriyor.
Anahtar deliği, hedef kitlenizin en aktif olduğu yeri keşfetmek için mükemmel bir araçtır. Rakiplerinizin kampanyaları için kullandığı popüler bir hashtag seçebilir ve ardından sosyal medya analiz araçlarını kullanarak hangi platformlara odaklanmanız gerektiğine dair araştırma yapabilirsiniz.
Influencer’larla Çalışın! – Sosyal Medyadan Ürün Satışı Nasıl Yapılır?
Sosyal medyadan ürün satışı yapmak istiyorsanız influencer pazarlamacılığına ihtiyacınız olduğunu biliyorsunuzdur. Sosyal medya kullanıcılarının %40’ına yakını satın alma söz konusu olduğunda takip ettikleri influencer’ların yönlendirmelerinden etkilenmektedir.
Araştırmalar ayrıca, insanların influencer’lara duydukları güvenin, arkadaşlarına duydukları güven ile karşılaştırılabilir olduğunu keşfetmiştir. Bu, markanızı ve ürünlerinizi sosyal medya fenomenleri aracılığıyla tanıtmanın satışlarınızı artıracağını göstermektedir. Öyle ki bazı durumlarda sosyal medya satışlarına etkisi %600'e varabilmektedir.
Sadık Müşterilerinizi Marka Savunucularına Dönüştürün! – Sosyal Medyada Satış Nasıl Yapılır?
Ürünlerinizi gerçek insanları kullanarak tanıtmak istiyorsanız her zaman influencer’lara güvenmek zorunda değilsiniz. Mevcut müşterilerinizi ücretsiz ürünler ve indirimler karşılığında tanıtmaya ikna edebilirseniz sizin adınıza etkili marka savunucuları olabilirler.
Sosyal medyada markanız veya ürün adınızla ilgili anahtar kelime ve hashtag aramaları yapmak, markanız hakkında halihazırda içerik yayınlayan kişileri bulmanıza yardımcı olacaktır. Örneğin sattığınız ürünlere dair bir arama yapın. En iyi gönderilerde muhtemelen daha önce çalıştığınız influencer’ları göreceksiniz. Eğer gerçekten iyi görseller ve cümlelerle ürününüz hakkında bir paylaşım yapıyorsa neden onunla iş birliği yapmayasınız?
[widget-134]